e-mail sitemap strona główna
Tylko dzisiaj!
Promocja dnia

30% taniej

więcej
Wprowadzenie do rachunku prawdopodobieĂąstwa z zadaniami
Cena: 63 44.10 zł

Jak zarabiać kilkadziesiąt dolarów dziennie?

Darmowa część I

więcej
Poznaj sekrety Google AdSense
Cena: 39.97 zł
Visual Studio .NET 2005

Dwie darmowe części

więcej
Sekrety języka C#
Cena: 29.95 zł


Seria: Inne


Hands-On C++ Game Animation Programming

Gabor Szauer
Data wydania: 2020-06-12
stron: 368, miĂŞkka oprawa, format:

więcej na stronie helion.pl
Learn animation programming from first principles and implement modern animation techniques that can be integrated into any game development workflow

Key Features

  • Build a functional and production-ready modern animation system with complete features using C++
  • Learn basic, advanced, and skinned animation programming with this step-by-step guide
  • Discover the math required to implement cutting edge animation techniques such as inverse kinematics and dual quaternions

Book Description

Animation is one of the most important parts of any game. Modern animation systems work directly with track-driven animation and provide support for advanced techniques such as inverse kinematics (IK), blend trees, and dual quaternion skinning.
This book will walk you through everything you need to get an optimized, production-ready animation system up and running, and contains all the code required to build the animation system. You'll start by learning the basic principles, and then delve into the core topics of animation programming by building a curve-based skinned animation system. You'll implement different skinning techniques and explore advanced animation topics such as IK, animation blending, dual quaternion skinning, and crowd rendering. The animation system you will build following this book can be easily integrated into your next game development project. The book is intended to be read from start to finish, although each chapter is self-contained and can be read independently as well.
By the end of this book, you'll have implemented a modern animation system and got to grips with optimization concepts and advanced animation techniques.

What you will learn

  • Get the hang of 3D vectors, matrices, and transforms, and their use in game development
  • Discover various techniques to smoothly blend animations
  • Get to grips with GLTF file format and its design decisions and data structures
  • Design an animation system by using animation tracks and implementing skinning
  • Optimize various aspects of animation systems such as skinned meshes, clip sampling, and pose palettes
  • Implement the IK technique for your game characters using CCD and FABRIK solvers
  • Understand dual quaternion skinning and how to render large instanced crowds

Who this book is for

This book is for professional, independent, and hobbyist developers interested in building a robust animation system from the ground up. Some knowledge of the C++ programming language will be helpful.


Cena: 109.00 zł

dodaj do koszyka
Powiadom znajomego


Pozostałe z kategorii: C++ - Programowanie

C++ High Performance (139.00zł)
Opus magnum C++. Misja w nadprzestrzeĂą C++14/17. Tom 4 (26.95zł)
Mastering the C++17 STL (179.00zł)
Software Architecture with C++ (159.00zł)
Wprowadzenie do C++. Efektywne nauczanie. Wydanie III (109.45zł)
JĂŞzyk C++. Owoce programowania. Wydanie IX (81.95zł)
C++ i Qt. Wprowadzenie do wzorcĂłw projektowych. Wydanie II (48.95zł)
Concurrency with Modern C++ (119.00zł)
Czysty kod w C++17. Oprogramowanie Âłatwe w utrzymaniu (32.45zł)
Learning OpenCV 3. Computer Vision in C++ with the OpenCV Library (313.65zł)
C++17 STL. Receptury (43.45zł)
Cross-Platform Development with Qt 6 and Modern C++ (159.00zł)
C++. Kurs video. Poziom drugi. Programowanie obiektowe. Pisanie wÂłasnych klas (39.60zł)
C++. Zadania z programowania z przykÂładowymi rozwiÂązaniami (10.95zł)
C++11. Nowy standard. Æwiczenia (12.04zł)
Skuteczny nowoczesny C++ (55.44zł)
JĂŞzyk C++. Kompendium wiedzy. Wydanie IV (81.95zł)
Learn WebAssembly (159.00zł)
Tablice informatyczne. C++. Wydanie II (7.10zł)
Algorytmy, struktury danych i techniki programowania. Wydanie VI (36.58zł)

Pozostałe z serii: Inne

Perl 6. Podstawy (29.00zł)
AutoCAD 2018 PL (70.95zł)
Zabawa w programowanie. JĂŞzyk C dla nastolatkĂłw (37.00zł)
C++ Builder 6. Vademecum profesjonalisty (99.00zł)
PowerPoint 2007 PL. Ilustrowany przewodnik (19.90zł)
Jak wyszkoliĂŚ psa? Patrz i ucz siĂŞ! (26.95zł)
Windows 7 PL. Æwiczenia praktyczne. eBook. ePub (15.90zł)
Matematyka Europejczyka. PodrĂŞcznik dla szkoÂły podstawowej. Klasa 5 (23.90zł)
Tworzenie cyfrowych postaci (59.00zł)
Ksi¹¿ka dla skutecznych szefĂłw. Znane i mniej znane drogi do sukcesu w kierowaniu ludÂźmi. Wydanie II rozszerzone (79.00zł)
Excel 2019 VBA. Kurs video. Opanuj podstawy i przeĂŚwicz je na 50 praktycznych przykÂładach (89.00zł)
CSS. Leksykon kieszonkowy. Wydanie IV (15.95zł)
Puppet 5 Cookbook (159.00zł)
Docker. Praktyczne zastosowania (22.45zł)
SolidWorks 2017. Projektowanie maszyn i konstrukcji. Praktyczne przykÂłady (54.45zł)
Trening intelektu dla dzieci (12.14zł)
PeÂłna MOC moÂżliwoÂści (edycja ING) (12.90zł)
Making Musical Apps. Real-time audio synthesis on Android and iOS (84.92zł)
CSS3. Nieoficjalny podrĂŞcznik. Wydanie III (79.00zł)
Mikrokontrolery PIC w praktycznych zastosowaniach. eBook. Mobi (54.99zł)

bezprzewodowy światłowodowy internet maków telefon serwery | NAJLEPSZE REKLAMY - tablice reklamowe Piła | pensjonat nad morzem Władysławowo pensjonaty wakacyjny pensjonat | Darmowa wycena i skup monet Warszawa oraz banknotów, orderów, medali, odznaczeń wojskowych | zapraszamy na bezpłatną wycenę naprawa komputerów warszawa włochy darmowa diagnoza naprawy laptopa