e-mail sitemap strona główna
Tylko dzisiaj!
Promocja dnia

30% taniej

więcej
Administrowanie sieciami Cisco. Kurs video. Przygotowanie do egzaminu CCNA/ICND1 100-105
Cena: 57 39.90 zł

Jak zarabiać kilkadziesiąt dolarów dziennie?

Darmowa część I

więcej
Poznaj sekrety Google AdSense
Cena: 39.97 zł
Visual Studio .NET 2005

Dwie darmowe części

więcej
Sekrety języka C#
Cena: 29.95 zł


Seria: Inne


Swift Game Development

Siddharth Shekar, Stephen Haney
Data wydania: 2018-09-28
stron: 435, miękka oprawa, format:

więcej na stronie helion.pl
Embrace the mobile gaming revolution by creating popular iOS games with Swift 4.2

Key Features

  • Learn to create games for iPhone and iPad with the latest Swift Programming language
  • Understand the fundamental concepts of game development like game physics, camera action, sprites, controls, among others
  • Build Augmented reality games using ARKit for true performance

Book Description

Swift is the perfect choice for game development. Developers are intrigued by Swift and want to make use of new features to develop their best games yet. Packed with best practices and easy-to-use examples, this book leads you step by step through the development of your first Swift game.
The book starts by introducing Swift's best features – including its new ones for game development. Using SpriteKit, you will learn how to animate sprites and textures. Along the way, you will master physics, animations, and collision effects and how to build the UI aspects of a game. You will then work on creating a 3D game using the SceneKit framework. Further, we will look at how to add monetization and integrate Game Center. With iOS 12, we see the introduction of ARKit 2.0. This new version allows us to integrate shared experiences such as multiplayer augmented reality and persistent AR that is tied to a specific location so that the same information can be replicated on all connected devices. In the next section, we will dive into creating Augmented Reality games using SpriteKit and SceneKit. Then, finally, we will see how to create a Multipeer AR project to connect two devices, and send and receive data back and forth between those devices in real time.
By the end of this book, you will be able to create your own iOS games using Swift and publish them on the iOS App Store.

What you will learn

  • Deliver powerful graphics, physics, and sound in your game by using SpriteKit and SceneKit
  • Set up a scene using the new capabilities of the scene editor and custom classes
  • Maximize gameplay with little-known tips and strategies for fun, repeatable action
  • Make use of animations, graphics, and particles to polish your game
  • Understand the current mobile monetization landscape
  • Integrate your game with Game Center
  • Develop 2D and 3D Augmented Reality games using Apple's new ARKit framework
  • Publish your game to the App Store

Who this book is for

If you wish to create and publish iOS games using Swift, then this book is for you. No prior game development or experience with Apple ecosystem is needed.


Cena: 139.00 zł

dodaj do koszyka
Powiadom znajomego


Pozostałe z kategorii: Programowanie gier

Unity. Kurs video. Poziom trzeci. Tworzenie gry 2D i publikacja w Google Play (39.90zł)
Mastering Unity 2017 Game Development with C# - Second Edition (169.00zł)
Learning XNA 3.0. XNA 3.0 Game Development for the PC, Xbox 360, and Zune (101.15zł)
Projektowanie gier w środowisku Unity 3.x (77.00zł)
Unity Virtual Reality Projects (159.00zł)
Games, Diversions & Perl Culture. Best of the Perl Journal (135.15zł)
Wojny konsolowe (41.17zł)
AI for Game Developers. Creating Intelligent Behavior in Games (109.65zł)
Jak zarabiać na aplikacjach i grach mobilnych (29.60zł)
Unity 2018 Augmented Reality Projects (139.00zł)
Godot Engine Game Development Projects (129.00zł)
Abecadło Małego Człowieka (7.25zł)
Getting Started with Unity 2018 (139.00zł)
Mastering Xamarin UI Development (159.00zł)
Twórz własne gry komputerowe w Pythonie (46.17zł)
Projektowanie gier w środowisku Unity 3.x (77.00zł)
Unreal Engine Blueprints Visual Scripting Projects (139.00zł)
Writing Game Center Apps in iOS. Bringing Your Players Into the Game (46.74zł)
Learning Java by Building Android Games (139.00zł)
Tworzenie gier w języku HTML5 dla profesjonalistów. Wydanie II (55.20zł)

Pozostałe z serii: Inne

HTML5. Wszystko, co powinniście wiedzieć o programowaniu. Przewodnik profesjonalisty (31.92zł)
E-mail marketing. 10 wykładów o skutecznej promocji w sieci (27.92zł)
Montaż komputera PC. Ilustrowany przewodnik. Wydanie II. eBook. ePub (17.90zł)
Power Pivot dla Excela. Zaawansowane możliwości (49.00zł)
Excel 2013. 101 porad i sztuczek które oszczędzą Twój czas (44.90zł)
Pełna MOC możliwości (29.25zł)
Poznajemy Sparka. Błyskawiczna analiza danych (57.82zł)
Elementy analizy tensorowej. Wydanie 2 (30.25zł)
Kylix. Tworzenie aplikacji (99.00zł)
React Material-UI Cookbook (129.00zł)
Microsoft SQL Server 2012 Reporting Services Tom 1 i 2. Pakiet (95.76zł)
Magento. Przewodnik dla programistów PHP (39.90zł)
Oracle CX Cloud Suite (109.00zł)
Amiga 600. Pierwsze kroki (8.00zł)
Prognozowanie i symulacja w przedsiębiorstwie z płytą CD (51.30zł)
Designing Gestural Interfaces. Touchscreens and Interactive Devices (135.15zł)
Windows 7 PL. Ćwiczenia praktyczne. eBook. Pdf (15.90zł)
PowerPoint 2010 PL. Pierwsza pomoc (17.90zł)
ECUK. Usługi w sieciach informatycznych (8.38zł)
Ciągłe dostarczanie oprogramowania w języku Java. Najlepsze narzędzia i praktyki wdrażania kodu (55.20zł)

bezprzewodowy światłowodowy internet skawica telefon serwery | domki letniskowe sobieszewo | psychoterapia Piła | przedszkole Piła | Najlepsze ceny na grzejniki płytowe Kermi grzejniki kermi wrocław Kermi K22 V22 stalowe płytowe zamiast żeliwnych