e-mail sitemap strona główna
Tylko dzisiaj!
Promocja dnia

30% taniej

więcej
Macromedia Dreamweaver 8 z ASP, PHP i ColdFusion. Oficjalny podręcznik
Cena: 8.5714285714286 6.00 zł

Jak zarabiać kilkadziesiąt dolarów dziennie?

Darmowa część I

więcej
Poznaj sekrety Google AdSense
Cena: 39.97 zł
Visual Studio .NET 2005

Dwie darmowe części

więcej
Sekrety języka C#
Cena: 29.95 zł


Kategoria: cpp
Seria: Inne


C++Builder i Turbo C++. Podstawy

Jacek Matulewski
cena: 37.00 zł
Data wydania: 2006-12-13
stron: 280, miękka oprawa, format: B5

więcej na stronie helion.pl

C++Builder i Turbo C++. Podstawy -- spis treści

Wstęp (11)

  • O czym jest ta książka? (11)
  • Jak zdobyć C++Builder? (11)

Część I Zintegrowane środowisko programistyczne i język programowania C++ (13)

Rozdział 1. Poznajemy możliwości C++Buildera 2006 (15)

  • Platforma Win32 (16)
  • Pierwszy projekt (17)
    • Projekt VCL Forms Application - C++Builder (17)
    • Jak umieścić komponent na formie? (18)
    • Co to jest inspektor obiektów? (18)
    • Jak za pomocą inspektora obiektów zmieniać własności komponentów? (19)
    • Jak dopasować położenie komponentu? (21)
    • Jak umieszczać na formie wiele komponentów tego samego typu? (21)
    • Jak zaznaczyć wiele komponentów jednocześnie? (22)
    • Jak zaprogramować reakcję programu na kliknięcie panelu przez użytkownika? (22)
    • Jak uruchomić projektowaną aplikację? (24)
    • Jak przełączać między widokiem projektowania i edytorem? (24)
    • Jak ustalić pozycję okna po uruchomieniu aplikacji? (25)
    • Jak zmieniać własności obiektów programowo? (25)
    • Jak zapisać projekt na dysku? (27)
    • Pliki projektu (28)
    • Filozofia RAD (28)
  • Ustawienia projektu (29)
    • Jak zmienić tytuł i ikonę aplikacji? (29)
    • Informacje o wersji aplikacji dołączane do skompilowanego pliku .exe (30)
  • Dystrybucja programów (31)
  • Konfiguracja środowiska C++Builder 2006 (33)
    • Okno postępu kompilacji (33)
    • Automatyczne zapisywanie plików projektu (34)
  • Edytor kodu (34)
    • Opcje edytora (35)

Rozdział 2. Analiza kodu pierwszej aplikacji, czyli wprowadzenie do C++ (37)

    • Jak wczytać wcześniej zapisany projekt? (37)
  • Plik modułu formy Unit1.cpp (38)
    • Komentarze (39)
    • Zmienne globalne (40)
    • Dyrektywy prekompilatora (40)
  • Plik nagłówkowy modułu Unit1.h (40)
    • Klasa TForm1 (41)
    • Czym jest moduł? (42)
  • Plik Unit1.dfm (42)
  • Plik Kolory.cpp (43)

Rozdział 3. Typy zmiennych i instrukcje sterujące, czyli o tym, co każdy programista umieć musi (45)

  • Podstawy (45)
    • Równanie kwadratowe (46)
    • Przygotowanie interfejsu (47)
    • Deklarowanie zmiennych (48)
    • Inicjacja i przypisanie wartości zmiennej (49)
    • Dygresja na temat typów rzeczywistych w C++Builderze (49)
    • Konwersja łańcucha na liczbę (50)
    • Obliczenia arytmetyczne i ich kolejność (51)
    • Operatory upraszające zapis operacji arytmetycznych wykonywanych na zmiennej (52)
    • Typ logiczny i operatory logiczne (53)
    • Instrukcja warunkowa if (53)
    • Jak wyłączyć podpowiadanie szablonów instrukcji w edytorze? (55)
    • O błędach w kodzie i części else instrukcji warunkowej (55)
    • Słowo kluczowe return (57)
  • Na tym nie koniec (58)
    • Typy całkowite C++ (58)
    • Instrukcja wielokrotnego wyboru switch (60)
    • Funkcja ShowMessage (61)
  • Obsługa wyjątków (62)
    • Czym są i do czego służą wyjątki? (63)
    • Przechwytywanie wyjątków (63)
    • Zgłaszanie wyjątków (65)
  • Pętle (66)
    • Pętla for (66)
    • Pętla for w praktyce, czyli tajemnica pitagorejczyków (67)
    • Dzielenie liczb naturalnych (69)
    • Pętla do..while (70)
    • Pętla while (71)
    • Instrukcje break i continue (72)
  • Podsumowanie (73)
  • Typy złożone (73)
    • Tablice statyczne (74)
    • Tablice dwuwymiarowe (75)
    • Definiowanie aliasów do typów (76)
    • Tablice dynamiczne (77)
    • Typy wyliczeniowe (77)
    • Zbiory (78)
    • Struktury (81)
    • Jak sprawdzić zawartość tablicy rekordów? (83)
  • Kilka słów o konwersji i rzutowaniu typów (84)
  • Łańcuchy (85)
  • Dyrektywy preprocesora (87)
    • Dyrektywa #include (87)
    • Dyrektywy kompilacji warunkowej (85)
    • Stałe preprocesora (88)
    • Makra (88)
  • Zadania (89)
    • Zdegenerowane równanie kwadratowe (89)
    • Silnia (89)
    • Pętle (89)
    • Ikony formy (89)
    • Typ wyliczeniowy i zbiór (90)
    • Struktury (90)

Rozdział 4. Wskaźniki i referencje (91)

  • Wskaźniki do zmiennych i obiektów. Stos i sterta (91)
  • Operatory dostępu (93)
  • Zagrożenia związane z wykorzystaniem wskaźników (94)
  • Referencje (96)

Rozdział 5. Programowanie modularne (99)

    • Funkcja niezwracająca wartości (100)
    • Definiowanie funkcji (100)
    • Interfejs modułu (102)
    • Plik nagłówkowy modułu (103)
    • Argumenty funkcji (104)
    • Większa ilość argumentów (104)
    • Wartości domyślne argumentów (105)
    • Referencje jako argumenty funkcji (105)
    • Wskaźniki jako argumenty funkcji (106)
    • Wartość zwracana przez funkcję (106)
    • Wskaźniki do funkcji (107)

Rozdział 6. Programowanie zorientowane obiektowo (109)

  • Pojęcia obiekt i klasa (109)
    • Klasa (110)
    • Wskaźniki do komponentów jako pola klasy (111)
    • Tworzenie obiektów (111)
    • Jeden obiekt może mieć wiele wskaźników (113)
  • Interfejs i implementacja klasy (113)
    • Definicja klasy (113)
    • Projektowanie klasy - ustalanie zakresu dostępności pól i metod (114)
    • Pola (116)
    • Konstruktor klasy - inicjowanie stanu obiektu (116)
    • Wskaźnik this (117)
    • "Bardziej" poprawna inicjacja pól obiektu w konstruktorze (117)
    • Tworzenie obiektu (118)
    • Usuwanie obiektów z pamięci (119)
    • Metoda prywatna (120)
    • Metoda typu const (120)
    • Zbiór metod publicznych udostępniających wyniki (121)
    • Testowanie klasy (122)
    • Metody statyczne (122)

Rozdział 7. Podstawy debugowania kodu (125)

    • Ukryty błąd (125)
    • Aktywowanie debugowania (126)
    • Kontrolowane uruchamianie i śledzenie działania aplikacji (126)
    • Breakpoint (128)
    • Obserwacja wartości zmiennych (129)
    • Obsługa wyjątków przez środowisko BDS (129)
    • Wyłączanie debugowania (131)

Część II Biblioteka komponentów VCL (133)

Rozdział 8. Podstawowe komponenty VCL (135)

  • Komponent TShape - powtórzenie wiadomości (135)
    • Jak umieszczać komponenty na formie? (135)
    • Jak modyfikować złożone własności komponentów za pomocą inspektora obiektów? (136)
    • Jak reagować na zdarzenia? (137)
  • Komponent TImage. Okna dialogowe (138)
    • Automatyczne adaptowanie rozmiarów komponentów do rozmiaru formy (138)
    • Jak wczytać obraz w trakcie projektowania aplikacji? (138)
    • Konfigurowanie komponentu TOpenDialog (138)
    • Jak za pomocą okna dialogowego wczytać obraz podczas działania programu? (140)
    • Jak odczytać plik w formacie JPEG? (141)
    • Kontrola programu za pomocą klawiatury (141)
    • Wczytywanie dokumentu z pliku wskazanego jako parametr linii komend (142)
    • Jak uruchomić projektowaną aplikację w środowisku BDS z parametrem linii komend? (143)
  • Komponent TMediaPlayer (144)
    • Odtwarzacz plików wideo (144)
    • Panel jako ekran odtwarzacza wideo (145)
    • Wybór filmu za pomocą okna dialogowego w trakcie działania programu (146)
    • Odtwarzacz CDAudio (147)
  • Komponenty sterujące (147)
    • Suwak TScrollBar i pasek postępu TProgressBar (147)
    • Pole opcji TCheckBox (148)
    • Pole wyboru TRadioButton (149)
    • Niezależna grupa pól wyboru (150)
  • TTimer (151)
    • Czynności wykonywane cyklicznie (151)
    • Czynność wykonywana z opóźnieniem (152)
  • Aplikacja z wieloma formami (153)
    • Dodawanie form do projektu (153)
    • Dostęp do nowej formy z formy głównej (153)
    • Show versus ShowModal (155)
    • Zmiana własności Visible formy w trakcie projektowania (156)
    • Dostęp do komponentów formy z innej formy (156)
  • Właściciel i rodzic (157)
    • Własności Owner i Parent komponentów (157)
    • Zmiana rodzica w trakcie działania programu (158)
    • Co właściwie oznacza zamknięcie dodatkowej formy? (159)
    • Tworzenie kontrolek VCL w trakcie działania programu (160)
  • Zadania (161)
    • Komponent TSaveDialog (161)
    • Komponenty TMemo, TRichEdit (161)
    • Komponent TRadioGroup (161)

Rozdział 9. Więcej komponentów VCL... (163)

  • Menu aplikacji (163)
    • Menu główne aplikacji i edytor menu (164)
    • Rozbudowywanie struktury menu (166)
    • Tworzenie nowych metod związanych z pozycjami menu (166)
    • Wiązanie pozycji menu z istniejącymi metodami (167)
    • Wstawianie pozycji do menu. Separatory (167)
    • Usuwanie pozycji z menu (168)
    • Klawisze skrótu (168)
    • Ikony w menu (169)
  • Pasek stanu (170)
  • Sztuczki z oknami (172)
    • Jak uzyskać dowolny kształt formy? (172)
    • Jak poradzić sobie z niepoprawnym skalowaniem formy w systemach z różną wielkością czcionki? (173)
    • Jak ograniczyć rozmiary formy? (174)
    • Jak przygotować wizytówkę programu (splash screen)? (174)
  • Zadania (177)
    • Menu kontekstowe (177)
    • Pasek narzędzi (177)

Rozdział 10. Prosta grafika (179)

    • Klasa TCanvas (179)
    • Odświeżanie formy. Zdarzenie OnPaint formy (179)
  • Linie (180)
    • Metoda mieszająca kolory (180)
    • Rysowanie linii (182)
    • ClientHeight i Height, czyli obszar użytkownika formy (183)
    • Okno dialogowe wyboru koloru TColorDialog (184)
  • Punkty (186)
    • Wykorzystanie tablicy TCanvas::Pixels (186)
    • Negatyw (186)
    • Jak umożliwić edycję obrazów z plików JPEG? (188)
    • Kilka słów o operacjach na bitach (190)
    • Własność TBitmap::ScanLine (191)
  • Inne możliwości płótna (192)
    • Tekst na płótnie (192)
    • Obraz na płótnie (194)
  • Zadanie (196)

Rozdział 11. Operacje na plikach i drukowanie z poziomu VCL i VCL.NET (197)

  • Automatyczne dopasowywanie rozmiaru komponentów (198)
    • Własność Align, czyli o tym, jak przygotować interfejs aplikacji, który będzie automatycznie dostosowywał się do zmian rozmiarów formy (198)
    • Komponent TSplitter (199)
  • Komponenty VCL pomagające w obsłudze plików (199)
    • Jak połączyć komponenty TDriveComboBox, TDirectoryListBox i TFileListBox tak, żeby stworzyć prostą przeglądarkę plików? (199)
    • Jak filtrować zawartość komponentu TFileListBox? (200)
    • Prezentowanie na komponencie TLabel nazwy katalogu wybranego za pomocą TDirectoryListBox (200)
    • Prezentowanie na komponencie TLabel pliku wybranego za pomocą TFileListBox (201)
    • Jak z łańcucha wyodrębnić nazwę pliku, jej rozszerzenie lub ścieżkę dostępu? (202)
    • Wczytywanie plików graficznych wskazanych w FileListBox (203)
    • Przeglądanie katalogów w TFileListBox (204)
  • Obsługa plików z poziomu C++ (206)
    • Tworzenie pliku tekstowego (206)
    • Test funkcji zapisującej do pliku (207)
    • Dopisywanie do pliku (208)
    • Odczytywanie plików tekstowych (208)
    • O funkcjach tworzących obiekty i o tym, dlaczego nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie (209)
    • Co jeszcze potrafi klasa ifstream? (210)
  • System plików (212)
    • Operacje na plikach (212)
    • Operacje na katalogach (212)
    • Jak z łańcucha wyodrębnić nazwę pliku, jego rozszerzenie lub katalog, w którym się znajduje? (213)
    • Jak sprawdzić ilość wolnego miejsca na dysku? (213)
  • Drukowanie "automatyczne" (214)
    • Drukowanie tekstu znajdującego się w komponencie TRichEdit. Okno dialogowe TPrintDialog (214)
    • Wybór drukarki z poziomu kodu aplikacji (216)
  • Drukowanie "ręczne" (216)
    • Tworzenie i przygotowanie modułu Drukowanie (217)
    • Jak w trybie graficznym wydrukować tekst przechowywany w klasie TStrings? (217)
    • Testowanie drukowania tekstu w trybie graficznym (220)
    • Jak wydrukować obraz z pliku? (221)
    • Dodawanie kodu źródłowego modułu do projektu (223)
    • Powtórka z edycji menu aplikacji (223)
    • Testowanie funkcji drukującej obraz (224)
  • Zadania (224)
    • Klasa TStringList (224)
    • Rozwijanie funkcji Drukuj (225)

Rozdział 12. Przechowywanie informacji w rejestrze systemu Windows (227)

  • Przechowywanie danych aplikacji w rejestrze (228)
    • Jak utworzyć nowy moduł na funkcje odczytujące i zapisujące dane do rejestru? (228)
    • Deklarowanie funkcji w pliku nagłówkowym modułu (229)
    • Jak odczytywać dane z rejestru? (229)
    • Jak zapisać dane do rejestru? (231)
    • Odczyt z rejestru pozycji i rozmiaru okna po uruchomieniu aplikacji i ich zapis w trakcie jej zamykania (233)
  • Automatyczne uruchamianie aplikacji w momencie logowania użytkownika (234)
    • Zapisywanie do rejestru informacji o uruchamianiu aplikacji w momencie logowania użytkownika (235)
    • Usuwanie zapisu o automatycznym uruchamianiu (235)
    • Sprawdzanie, czy istnieje zapis o automatycznym uruchomieniu (236)
    • Udostępnianie funkcji z modułu (236)
    • Test funkcji (237)
  • Zadania (238)
    • Przenoszenie modułu Rejestr do innych projektów (238)
    • Lista ostatnio otwartych plików w rejestrze (238)

Rozdział 13. Mechanizm drag & drop (239)

  • Drag & Drop z biblioteką VCL (240)
    • Przygotowanie interfejsu z dwiema listami (240)
    • Faza pierwsza: rozpoczęcie przenoszenia (241)
    • Faza druga: akceptacja upuszczenia (241)
    • Faza trzecia: upuszczenie przenoszonego elementu (241)
  • Usprawnienia (242)
    • Umieszczanie elementu w miejscu upuszczenia (242)
    • Uelastycznianie kodu. Wykorzystanie wskaźnika Sender (243)
    • Rzutowanie wskaźnika Sender (243)
    • Jak przenosić wiele elementów? (244)

Rozdział 14. Projektowanie własnego komponentu VCL (247)

  • Projektowanie i testowanie komponentu (248)
    • Tworzenie modułu komponentu (248)
    • Funkcja Register (249)
    • Metoda testująca komponent (249)
    • Dodawanie metod do komponentu (250)
    • Krótka uwaga na temat metod statycznych i stałych (251)
    • Konstruktor komponentu (251)
    • Dodawanie własności komponentu (252)
    • Zalety własności (254)
    • Testowanie własności (254)
    • Metoda prawie zdarzeniowa (254)
    • Funkcja ShellExecute (255)
    • Uzupełnianie konstruktora (255)
    • Wskaźniki do metod (256)
    • Udostępnianie niektórych ukrytych własności (257)
  • Pakiet dla komponentu i jego instalacja w BDS (258)
    • Aby stworzyć projekt pakietu (258)
    • Instalowanie komponentu VCL (260)
    • Ostateczne testowanie komponentu (261)
  • Zadania (262)
    • Własności w klasie TRownanieKwadratowe (262)
    • Rozwijanie komponentu TLinkLabel (262)
    • Klasa abstrakcyjna (262)

Skorowidz (263)



Cena: 37.00 zł

dodaj do koszyka
Powiadom znajomego


Pozostałe z kategorii: cpp

Visual C++ 6 dla każdego (60.00zł)
C++ Builder 5. Vademecum profesjonalisty. Tom II (85.00zł)
C++ Builder. Całkiem inny świat (45.00zł)
C++Builder 6 i bazy danych (99.00zł)
C++ Builder. Symulacje komputerowe (29.00zł)
C++. Algorytmy i struktury danych (103.95zł)
C++. Ćwiczenia praktyczne (14.90zł)
Tablice informatyczne C++ (12.90zł)
Visual C++ 2005. Od podstaw (127.00zł)
C++. Styl programowania (39.00zł)
Wyjątkowy język C++. 40 nowych łamigłówek, zadań programistycznych i rozwiązań (34.90zł)
Język C++. Koncepcje i techniki programowania (39.90zł)
Aplikacje w Visual C++ 2005. Przykłady (37.00zł)
Język C++. Szkoła programowania. Wydanie V (99.00zł)
C++ Builder. 20 efektownych programów (49.00zł)
Thinking in C++. Edycja polska (69.00zł)
C++ dla każdego (85.00zł)
STL. Leksykon kieszonkowy (9.90zł)
Język C++. Gotowe rozwiązania dla programistów (74.90zł)
C++. Biblioteka IOStreams i lokalizacja programów (79.00zł)

Pozostałe z serii: Inne

HTML5 i CSS3. Zaawansowane wzorce projektowe (79.00zł)
Szalona strona fotografii. Niekonwencjonalne i twórcze techniki dla odważnych fotografów (59.00zł)
Praktyczny kurs asemblera. Wydanie II (69.00zł)
Strukturalna organizacja systemów komputerowych. Wydanie V (99.00zł)
iOS 5. Programowanie. Receptury (95.20zł)
Więcej niż tu i teraz (29.90zł)
HTML, XHTML i CSS. Biblia. Wydanie V (99.00zł)
Photoshop CS3/CS3 PL. Kanały i maski. Biblia (99.00zł)
Aplikacje Google. Wykorzystaj potencjał darmowych narzędzi (29.90zł)
Program Płatnika (16.10zł)
Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum. Edycja: Windows XP, Linux Ubuntu, MS Office 2003, OpenOffice.org (wydanie III) (13.52zł)
Co potrafi Twój iPhone? Podręcznik użytkownika. Wydanie II (12.00zł)
ABC Worda 2002/XP PL (12.00zł)
Red Hat Linux 7.3. Księga eksperta (110.00zł)
Ubuntu Serwer. Oficjalny podręcznik. Wydanie II (79.00zł)
Excel 2007 PL. Nieoficjalny podręcznik. eBook. Mobi (79.00zł)
Visual C++ 6. Vademecum profesjonalisty (180.00zł)
Po prostu DHTML (22.50zł)
Jeszcze wydajniejsze witryny internetowe. Przyspieszanie działania serwisów WWW. eBook. Mobi (31.99zł)
PHP5. Programowanie z wykorzystaniem Symfony, CakePHP, Zend Framework (59.00zł)

telefonia | telefon komputery internet koszarawa hosting serwery strony www | rolniczy365.pl | soda kaustyczna wrocław | wywrotka Piła